Ауторски текст министра грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислава Момировића за пети годишњи Билтен Агенције
У времену када се све светске економије суочавају са највећим изазовима у модерној историји, транспорт терета водним путем игра битну улогу у одговору на постављен задатак очувања здравља грађана и привреде. Сигуран бродски превоз и испорука виталне робе као што су медицинска опрема, храна, енергенти, сировине и индустријске компоненте, допринели су одржавању међународне трговине а самим тим и глобалног пословања.
Чињеница да је у условима пандемије порастао промет терета на рекама у Србији несумњиво указује на то да је водни саобраћај грана транспорта на коју се можемо ослонити током кризних периода, али и да је потребно да наставимо са развојем наших лука и улажемо у њихову инфраструктуру.
План за будућност „Србија 2025”, који су представили председник Србије Александар Вучић и премијерка Ана Брнабић, предвиђа развој водног саобраћаја кроз инвестиције вредне скоро 300 милиона евра. Средства ће бити уложена у изградњу нове Луке Београд и проширење капацитета лука Богојево, Сремска Митровица и Прахово, као и у развој интермодалног терминала у Батајници. Додатни капацитети лука допринеће побољшању спектра услуга које нуде, повећању обима претовара терета, конкурентности и отварању нових радних места. Приоритет Владе Србије и Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре је доследно спровођење програма „Србија 2025“, јер су њиме обухваћени сви кључни инфраструктурни пројекти.
Подједнако је важно да уз сваки километар изграђеног ауто-пута и модернизовање железнице у наредном периоду убрзамо развој водног саобраћаја, како би Србија постала мултимодално чвориште овог дела Европе. Капитални пројекат нове луке у Београду значајно ће нас приближити испуњењу тог циља. На тај начин београдска лука повезаће друмске, железничке и ваздушне саобраћајнице са читавим регионом и са неким од најзначајнијих ТЕН-Т коридора као што су Коридор Оријент/исток-Медитеран, Медитерански коридор и Балтичко-јадрански коридор.
Визија Владе Србије и министарства на чијем сам челу је да српске луке постану покретачи развоја привреде у њиховим залеђима. Стога је неопходно да наш рад усмеримо ка даљем стварању услова за безбедну пловидбу и омогућимо лукама у Србији да заузму водећу мултимодалну позицију Југоисточне Европе.
Пружамо подршку Агенцији у напорима за ефикасно уређење лучке делатности
Наставићемо да радимо заједнички са Агенцијом за управљање лукама на постизању добрих резултата и пружамо подршку у напорима за ефикасно уређење лучке делатности.
Фото: MGSI