• Đerdap
  • Fotografija AUL
  • Luka Beograd
  • Reka
  • Golubac

Поступања јавних предузећа и агенција у случају најављених великих количина падавина

Саопштење Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре

Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре у циљу спречавања могућих негативних последица услед најављених великих количина падавина и пораста нивоа воде на међународним и међудржавним пловним рекама у РС предузео превентивне и редовне мере.

У складу са законским овлашћењима, Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре је поступило на следећи начин:

  1. Издат је налог свим Лучким капетанијама о поступању и обавештавању;
  2. Лучке капетаније Сремска Митровица и Београд издале су своја Саопштења са налозима о поступању, како бродарствима, тако и свим осталим учесницима у водном саобраћају, и то:

Лучка капетанија Сремска Митровица, следеће упозорење кроз званично Саопштење

  • Упозоравају се власници пловних објеката да, услед већег доласка воде, изврше обилазак усидрених и извезаних пловила на реци Сави, ојачају и продуже везове, продуже дужину сидрених ланаца и обезбеде појачани надзор ради уклањања нагомиланог грања и тиме спрече њихово риновање.
  • Посебно се налаже заповедницима бродова и бродских састава да прилагоде брзину пловидбе, како не би изазивали стварање таласа и повлачење воде при пловидби кроз критичне секторе (од Чеврнтије до Мачванске Митровице, Хртковци, Кленак..).

Лучка капетанија Београд

  • Власници пловила а посебно плутајућих објеката на којима се окупља већи број људи - угоститељски објекти и марине су дужна да организују перманентну контролу над својим пловилима у виду дежурне посаде или дежурних стручних лица који ће вршити сталан надзор над безбедношћу својих пловила.
  • Налаже се свим власницима марина, плутајућих објеката и бродова на сидриштима на обавезу предузимања мера у циљу адекватног поступања у критичним и кризним ситуацијама и осталим мерама које су могуће у датом моменту и у сарадњи са надлежним јавним водопривредним предузећима.
  • Осим горе наведених мера које сте дужни предузети а које ће Инспекција безбедности пловидбе и Лучке капетаније Београд контролисати и сходно својим надлежностима налагати поступке и радње прописане законом и обичајима у пловидби на основу пловидбене искуствене праксе, налажу се следеће мере по врстама пловних објеката:
    • A) ЗА МАРИНЕ, СПОРТСКЕ КЛУБОВЕ, ПРИВЕЗИШТА ЗА ЧАМЦЕ:
      - уколико се не извлаче на обалу, пловила за потребе привезивања чамаца - понтоне и пристане раставити и груписати уз обални руб са чврстим везивањем за обалне битве,
    • Б) ЗА ПЛУТАЈУЋЕ ОБЈЕКТЕ за угоститељство и остале привредне сврхе:
      - извршити ојачање и број: шорпања, сидрених уређаја, привезних сајли и битви на објекту и обали,
      - да врше перманментно уклањање нагомиланих плутајућих наноса на објектима
    • В) ЗА СПЛАВ кућице за спорт и рекреацију:
      -извршити ојачање привезних сајли и упорних тачки (битви, казука, грчких рупа итд) на објекту и на обали,
      -са додатним сидрима избаченим узводно спречити откидање и неконтролисано плутање и пловидбу.
    • Г) ЗА БРОДОВЕ И БРОДСКЕ САСТАВЕ
      С обзиром на учестале појаве риновања (неконтролисане пловидбе) пловила усидрених на сидриштима и местима за стајање пловила ван пловног пута за потребе бродарских предузећа и проблеме и опасности које настају након тога, обавештавамо Вас да су сходно члану 25, 26 и 27 Закона о пловидби и лукама на унутрашњим водама(Сл. гласник РС бр. 73/2010, 121/12 и 18/15), прецизиране обавезе заповедника брода и бродарских предузећа по питањима сидрења и стајања бродова ван пловног пута.

Бродарска предузећа су дужна да организују перманентну контролу над својим пловилима у виду дежурне диспечерске службе или дежурних стручних лица који ће вршити сталан надзор над безбедношћу својих пловила у пристаништима, лукама, местима за стајање а посебно на сидриштима.
Упозоравају се власници бродова и бродских састава да, услед већег доласка воде, изврше обилазак усидрених и извезаних пловила на реци Дунав и Сава, ојачају и продуже везове, продуже дужину сидрених ланаца и обезбеде појачани надзор и спрече њихово риновање.
Посебно се налаже заповедницима бродова и бродских састава да прилагоде брзину пловидбе од км. 0 до км. 20, реке Саве, како не би изазивали стварање таласа и повлачење воде при пловидби и угрожавања

Сваки прекршај одредаба овог „Саопштења бродарству“ сматраће се прекршајем унутрашње пловидбе и казниће се по Закону о пловидби и лукама на унутрашњим водама (Службени гласник РС бр. 73/10, 121/12 и 18/15).