Агенција за управљање лукама на крају трећег квартала ове године евидентирала је 85 одсто пријава које су поднете електронским путем од укупног броја пријава које су пристигле у Агенцију, и то преко Портала електронских пријава, што представља највеће учешће Портала од почетка његове примене.
Портал, који је са радом почео 2016. године, представља апликацију за подношење пријава обвезника у путничком и теретном саобраћају електронским путем и издавање фактура на основу поднетих пријава и осмишљен је како би се олакшало свакодневно пословање обвезника. У складу са стратешким циљевима Владе Србије усмереним ка дигитализацији државне управе и унапређењу квалитета услуга, Портал је имплементиран као један од алата који поједностављују рад.
Предност Портала је то што је у потпуности оријентисан ка корисницима. Рад у апликацији не захтева информатичко искуство, будући да обвезници пријаву подносе кроз неколико једноставних корака. Направљена је јасна подела путничког и теретног саобраћаја те обвезник из свеобухватне базе пловила, локација, врсте терета уноси податке у пријаву. Електронски поднета пријава у реалном времену стиже службама Агенције на тренутну обраду. Тим Агенције пружа сталну подршку корисницима у случају било каквих питања о раду апликације.
Руководилац Центра за опште послове Владимир Павловић истиче да се у претходном периоду показало да ПЕП значајно штеди време и смањује пословне трошкове корисника попут материјала за штампу и слања пријава поштом. "Имајући у виду да сваке године бележимо раст броја корисника који пријаве подносе електронским путем, Агенција ће наставити да унапређује функционалност Портала. На тај начин, додатно ћемо поспешити експедитивност и продуктивност у свакодневном раду, у складу са дигиталном агендом Владе Србије", закључује Павловић.