Циљ Србије да модернизује луке и флоту и да повећа учешће водног траснспорта у укупном транспорту. Да би се то остварило, неопходно је инвестирати најмање 300 милиона евра у модернизацију лука, пристаништа и флоте у Србији, изјавила је данас потпредседник Владе и министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, проф. др Зорана Михајловић.
"Нажалост, у Србији је учешће водног транспорта у укупном само 4,5 одсто што је неколико пута мање од просека Евопе", казала је Михајловић новинарима у Скупштини Србије уочи рапсраве о предлозима изменама и допуна закона о поморској пловидби, о пловидби и лукама на унутрашњим водама и о државној припадности и упису пловила. Она је навела је да ти закони, поред тога што су усклађени са директивама ЕУ, треба да помогну да се развија водни саобраћај у Србији, нарочито Коридор 7, такозвани Дунавски коридор.
Михајловић је казала да, нажалост, данашње луке у Србији имају инфраструкутуру која је стара преко 30, 40 година. "Само дизалице у лукама су старе преко 50 година. Такве луке не могу да буду брзе луке у смислу претовара", каже Михајловић.
Према њеним речима, дешава се да бродови одлазе у друге државе како би вршиле претовар и истовар због тога што код нас губе време а самим тим и новац. "Најважнија је модернизација, нове технологије и нова инфраструктура, уз то и нова флота, али то не можемо да урадимо сами", каже Михајловић.
Упитана о заитересованости Кинеза за изградњу лука у Сбији, Михајловић је рекла да се о томе разговарало и да су кинеске компаније изразиле своју заинтересованост али да "још нисмо отишли корак даље од тога".
Говорећи о изменама закона које ће данас бранити у парламенту, Михајловић је нагласила њихов значај за развој водног саобраћаја и подсетила да је држава донела стратегију развоја тог сектора до 2025. године.