• Đerdap
  • Fotografija AUL
  • Luka Beograd
  • Reka
  • Golubac

Postupanja javnih preduzeća i agencija u slučaju najavljenih velikih količina padavina

Saopštenje Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture

Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture u cilju sprečavanja mogućih negativnih posledica usled najavljenih velikih količina padavina i porasta nivoa vode na međunarodnim i međudržavnim plovnim rekama u RS preduzeo preventivne i redovne mere.

U skladu sa zakonskim ovlašćenjima, Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture je postupilo na sledeći način:

  1. Izdat je nalog svim Lučkim kapetanijama o postupanju i obaveštavanju;
  2. Lučke kapetanije Sremska Mitrovica i Beograd izdale su svoja Saopštenja sa nalozima o postupanju, kako brodarstvima, tako i svim ostalim učesnicima u vodnom saobraćaju, i to:

Lučka kapetanija Sremska Mitrovica, sledeće upozorenje kroz zvanično Saopštenje

  • Upozoravaju se vlasnici plovnih objekata da, usled većeg dolaska vode, izvrše obilazak usidrenih i izvezanih plovila na reci Savi, ojačaju i produže vezove, produže dužinu sidrenih lanaca i obezbede pojačani nadzor radi uklanjanja nagomilanog granja i time spreče njihovo rinovanje.
  • Posebno se nalaže zapovednicima brodova i brodskih sastava da prilagode brzinu plovidbe, kako ne bi izazivali stvaranje talasa i povlačenje vode pri plovidbi kroz kritične sektore (od Čevrntije do Mačvanske Mitrovice, Hrtkovci, Klenak..).

Lučka kapetanija Beograd

  • Vlasnici plovila a posebno plutajućih objekata na kojima se okuplja veći broj ljudi - ugostiteljski objekti i marine su dužna da organizuju permanentnu kontrolu nad svojim plovilima u vidu dežurne posade ili dežurnih stručnih lica koji će vršiti stalan nadzor nad bezbednošću svojih plovila.
  • Nalaže se svim vlasnicima marina, plutajućih objekata i brodova na sidrištima na obavezu preduzimanja mera u cilju adekvatnog postupanja u kritičnim i kriznim situacijama i ostalim merama koje su moguće u datom momentu i u saradnji sa nadležnim javnim vodoprivrednim preduzećima.
  • Osim gore navedenih mera koje ste dužni preduzeti a koje će Inspekcija bezbednosti plovidbe i Lučke kapetanije Beograd kontrolisati i shodno svojim nadležnostima nalagati postupke i radnje propisane zakonom i običajima u plovidbi na osnovu plovidbene iskustvene prakse, nalažu se sledeće mere po vrstama plovnih objekata:
    • A) ZA MARINE, SPORTSKE KLUBOVE, PRIVEZIŠTA ZA ČAMCE:
      - ukoliko se ne izvlače na obalu, plovila za potrebe privezivanja čamaca - pontone i pristane rastaviti i grupisati uz obalni rub sa čvrstim vezivanjem za obalne bitve,
    • B) ZA PLUTAJUĆE OBJEKTE za ugostiteljstvo i ostale privredne svrhe:
      - izvršiti ojačanje i broj: šorpanja, sidrenih uređaja, priveznih sajli i bitvi na objektu i obali,
      - da vrše permanmentno uklanjanje nagomilanih plutajućih nanosa na objektima
    • V) ZA SPLAV kućice za sport i rekreaciju:
      -izvršiti ojačanje priveznih sajli i upornih tački (bitvi, kazuka, grčkih rupa itd) na objektu i na obali,
      -sa dodatnim sidrima izbačenim uzvodno sprečiti otkidanje i nekontrolisano plutanje i plovidbu.
    • G) ZA BRODOVE I BRODSKE SASTAVE
      S obzirom na učestale pojave rinovanja (nekontrolisane plovidbe) plovila usidrenih na sidrištima i mestima za stajanje plovila van plovnog puta za potrebe brodarskih preduzeća i probleme i opasnosti koje nastaju nakon toga, obaveštavamo Vas da su shodno članu 25, 26 i 27 Zakona o plovidbi i lukama na unutrašnjim vodama(Sl. glasnik RS br. 73/2010, 121/12 i 18/15), precizirane obaveze zapovednika broda i brodarskih preduzeća po pitanjima sidrenja i stajanja brodova van plovnog puta.

Brodarska preduzeća su dužna da organizuju permanentnu kontrolu nad svojim plovilima u vidu dežurne dispečerske službe ili dežurnih stručnih lica koji će vršiti stalan nadzor nad bezbednošću svojih plovila u pristaništima, lukama, mestima za stajanje a posebno na sidrištima.
Upozoravaju se vlasnici brodova i brodskih sastava da, usled većeg dolaska vode, izvrše obilazak usidrenih i izvezanih plovila na reci Dunav i Sava, ojačaju i produže vezove, produže dužinu sidrenih lanaca i obezbede pojačani nadzor i spreče njihovo rinovanje.
Posebno se nalaže zapovednicima brodova i brodskih sastava da prilagode brzinu plovidbe od km. 0 do km. 20, reke Save, kako ne bi izazivali stvaranje talasa i povlačenje vode pri plovidbi i ugrožavanja

Svaki prekršaj odredaba ovog „Saopštenja brodarstvu“ smatraće se prekršajem unutrašnje plovidbe i kazniće se po Zakonu o plovidbi i lukama na unutrašnjim vodama (Službeni glasnik RS br. 73/10, 121/12 i 18/15).