Agencija za upravljanje lukama na kraju trećeg kvartala ove godine evidentirala je 85 odsto prijava koje su podnete elektronskim putem od ukupnog broja prijava koje su pristigle u Agenciju, i to preko Portala elektronskih prijava, što predstavlja najveće učešće Portala od početka njegove primene.
Portal, koji je sa radom počeo 2016. godine, predstavlja aplikaciju za podnošenje prijava obveznika u putničkom i teretnom saobraćaju elektronskim putem i izdavanje faktura na osnovu podnetih prijava i osmišljen je kako bi se olakšalo svakodnevno poslovanje obveznika. U skladu sa strateškim ciljevima Vlade Srbije usmerenim ka digitalizaciji državne uprave i unapređenju kvaliteta usluga, Portal je implementiran kao jedan od alata koji pojednostavljuju rad.
Prednost Portala je to što je u potpunosti orijentisan ka korisnicima. Rad u aplikaciji ne zahteva informatičko iskustvo, budući da obveznici prijavu podnose kroz nekoliko jednostavnih koraka. Napravljena je jasna podela putničkog i teretnog saobraćaja te obveznik iz sveobuhvatne baze plovila, lokacija, vrste tereta unosi podatke u prijavu. Elektronski podneta prijava u realnom vremenu stiže službama Agencije na trenutnu obradu. Tim Agencije pruža stalnu podršku korisnicima u slučaju bilo kakvih pitanja o radu aplikacije.
Rukovodilac Centra za opšte poslove Vladimir Pavlović ističe da se u prethodnom periodu pokazalo da PEP značajno štedi vreme i smanjuje poslovne troškove korisnika poput materijala za štampu i slanja prijava poštom. "Imajući u vidu da svake godine beležimo rast broja korisnika koji prijave podnose elektronskim putem, Agencija će nastaviti da unapređuje funkcionalnost Portala. Na taj način, dodatno ćemo pospešiti ekspeditivnost i produktivnost u svakodnevnom radu, u skladu sa digitalnom agendom Vlade Srbije", zaključuje Pavlović.