Agencija za upravljanje lukama će od 01. januara 2019. godine zvanično pustiti u rad Integrisani lučki informacioni sistem- ILIS
ILIS će prikupljati i obrađivati stvarne podatke o operativnom radu u svakoj luci u Srbiji, kao što su ostvareni obimi pretovara roba, broj ukrcanih i iskrcanih putnika i lokacije za pretovar. Pored toga, ILIS će omogućiti praćenje rada lučkih operatera, a dobijene informacije biće korišćene za izradu analiza potrebnih za dugoročne planove razvoja luka. Na taj način, ILIS će značajno doprineti uređenju lučke oblasti, budući da će najvažniji podaci o radu luka biti sistematizovani i dostupni na jednom mestu.
Кorisnici sistema ILIS unosiće podatke u samo nekoliko koraka. Napravljena je podela na putnički i teretni saobraćaj, a odabirom jedne od opcija registrovani korisnici će iz formirane baze podataka moći da odaberu vrstu plovila, tereta, pakovanje i dr.
Agencija je razvila i implementirala ILIS u okviru međunarodnog projekta ,,Danube SКILLS’’ na kojem uspešno učestvuje kao IPA partner. Ideja o kreiranju ovakvog softverskog rešenja nastala je u skladu sa strateškim usmerenjem Vlade Srbije ka digitalizaciji državne uprave, u cilju pojednostavljenja procedura, efikasnosti i unapređenja usluga.