Cilj Srbije da modernizuje luke i flotu i da poveća učešće vodnog trasnsporta u ukupnom transportu. Da bi se to ostvarilo, neophodno je investirati najmanje 300 miliona evra u modernizaciju luka, pristaništa i flote u Srbiji, izjavila je danas potpredsednik Vlade i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, prof. dr Zorana Mihajlović.
"Nažalost, u Srbiji je učešće vodnog transporta u ukupnom samo 4,5 odsto što je nekoliko puta manje od proseka Evope", kazala je Mihajlović novinarima u Skupštini Srbije uoči rapsrave o predlozima izmenama i dopuna zakona o pomorskoj plovidbi, o plovidbi i lukama na unutrašnjim vodama i o državnoj pripadnosti i upisu plovila. Ona je navela je da ti zakoni, pored toga što su usklađeni sa direktivama EU, treba da pomognu da se razvija vodni saobraćaj u Srbiji, naročito Koridor 7, takozvani Dunavski koridor.
Mihajlović je kazala da, nažalost, današnje luke u Srbiji imaju infrastrukuturu koja je stara preko 30, 40 godina. "Samo dizalice u lukama su stare preko 50 godina. Takve luke ne mogu da budu brze luke u smislu pretovara", kaže Mihajlović.
Prema njenim rečima, dešava se da brodovi odlaze u druge države kako bi vršile pretovar i istovar zbog toga što kod nas gube vreme a samim tim i novac. "Najvažnija je modernizacija, nove tehnologije i nova infrastruktura, uz to i nova flota, ali to ne možemo da uradimo sami", kaže Mihajlović.
Upitana o zaiteresovanosti Kineza za izgradnju luka u Sbiji, Mihajlović je rekla da se o tome razgovaralo i da su kineske kompanije izrazile svoju zainteresovanost ali da "još nismo otišli korak dalje od toga".
Govoreći o izmenama zakona koje će danas braniti u parlamentu, Mihajlović je naglasila njihov značaj za razvoj vodnog saobraćaja i podsetila da je država donela strategiju razvoja tog sektora do 2025. godine.