• Đerdap
  • Fotografija AUL
  • Luka Beograd
  • Reka
  • Golubac

Годишњи резултати претовара терета на рекама у Србији

Агенција за управљање лукама забележила је у 2024. години претовар од 15,2 милиона тона терета на рекама у Србији. У односу на 2023. годину, евидентиран је пад претовара од 0,2 одсто.

Смањење укупних количина претоварене робе резултат је пада претовара угља, који је у 2024. години био мањи за 67,5 одсто у односу на претходну годину, као и динамике у реализацији испоруке ове врсте терета.

Када је реч о најчешће претовареним врстама робе, шљунак, песак и камени агрегати били су најзаступљенији, са учешћем од 35 одсто у укупном претовару, што је потврдило њихов значај за грађевинску индустрију. Нафта и нафтни деривати чинили су 19,5 одсто, док су житарице биле на трећем месту са 12,8 одсто. Остали расути терети, међу којима су вештачка ђубрива и индустријска со, учествовали су са 9,3 одсто, одражавајући потражњу за овим сировинама у различитим индустријским секторима.

Житарице су забележиле највећи раст у прошлој години, те је њихов претовар достигао 1,9 милиона тона, што је 1,2 милиона тона више него у 2023. години. Поред тога, очекује се да ће глобални трендови у трговини житарицама наставити да имају позитиван утицај на њихов претовар у Србији.

Почетак године донео је даље смањење претовара, те се очекује да ће полугодишњи обим теретног водног саобраћаја на рекама у Србији у великој мери зависити од тренутних тржишних услова и привредних кретања.